8. Elena Kedros - Dziewczyny z Olimpu: Kryształowe łzy

Czytałam tę książkę prawie rok temu, ale fabuła zapadła mi w pamięć, więc postaram się coś na jej temat... nabazgrać. Zapraszam!

Tytuł: Kryształowe łzy (tom 1)
Autor: Elena Kedros
Ilość stron: 252
Moja ocena: 5/7

OPIS Z OKŁADKI
Fascynująca saga fantasy inspirowana antycznym mitem
Trzy przyjaciółki: silna i waleczna Sid, charyzmatyczna Luce
i genialna Hoon.
Dwa światy: zwyczajne, senne Rainbow Hill i pełen niezwykłości Olimp.
Jeden wróg: zapomniany, ale wciąż żądny władzy nad światem
Ares- bóg wojny.

Sid, Luce i Hoon, na pozór zwyczajne nastolatki, odkrywają, że w dalekiej przeszłości były greckimi boginiami: Artemidą, Afrodytą i Ateną. Wyposażone w magiczne kamienie, rozpoczynają fascynującą wędrówkę po Olimpie i przypominają
sobie zatraconą w pamięci przeszłość.
Czy odkryją, jak pokonać odwiecznego wroga Aresa i uwolnić
Olimp od jego panowania? Czy Hoon odnajdzie pozostawioną
w świecie bogów wielką miłość? Czy Sid się dowie, co się stało
z jej tatą? Jedno jest pewne: zarówno na ziemi, jak i na Olimpie
na prawdziwych przyjaciół można zawsze liczyć!

***
Na pewno nie można zaprzeczyć, że fabuła jest oryginalna. Chociaż jest wiele książek, w którym przytacza się historię mitologii greckiej, jeszcze nie spotkałam się z powieścią, w której została ona wykorzystana w ten sposób. Połączenie dwóch wątków: przyjaźni i  trochę fantastyki stworzyło naprawdę przyjemną lekturę. Muszę również wspomnieć o pięknej oprawie graficznej, chociaż okładka zdecydowanie mnie nie urzekła, to zdobienie stron i kilka ilustracji w środku jest świetne!
Oceniłam tę książkę na pięć punktów, ze względu na... styl autorki. Jest bardzo prosty, czasem aż trzeba było bardziej rozwinąć pewne zdania, rozbudować mniejsze wątki. Tak dobra fabuła wymagała po prostu bardziej... 'poetyckich opisów'. Wydaje mi się, że powieść przypadłaby do gustu bardziej młodszym czytelnikom, ja pochłonęłam ją w jeden/dwa dni i czułam pewien niedosyt właśnie przez powyższy aspekt. Zakończenie mi się spodobało, ale raczej nie zdołam już sięgnąć po kolejne tomy. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witaj Drogi Czytelniku! ♥
Dziękuję, że poświęciłeś swój czas na przeczytanie tego posta. Prawdopodobnie zaraz go skomentujesz - napisz w takim razie swoją własną, szczerą opinię. :) Pamiętaj, że każdy jeden komentarz to dla mnie doskonała wskazówka i motywacja. Możesz zostawić również link do swojego bloga, zawsze chętnie do Ciebie zajrzę. ^^
Dziękuję, że jesteś,
Autorka