17. Hilary Freeman - Kompleks Pinokia


Tytuł: Kompleks Pinokia                       
Tytuł oryginalny: THE STUCK ON ME   
Autor: Hilary Freeman
Tłumaczenie: Karolina Sobiepanek
Wydawnictwo: Akapit Press
Ilość stron: 180
Moja ocena: 6 / 10

OPIS Z OKŁADKI
Kiedy Sky zaczęła zamartwiać się swoją urodą, Rosie i Vix zrozumiały, że tylko one mogą pomóc przyjaciółce odbudować poczucie wartości, zanim zrobi coś naprawdę głupiego. Ale nie przypuszczały, że obsesja Sky zmieni ich życie i odsłoni przed nimi zakątki Camden Town,
o których istnieniu dotąd nie miały pojęcia.

***

Staram się raczej unikać książek typowo dla nastoletnich dziewcząt, przynajmniej nigdy nie okazałam nimi większego zainteresowania. Aż do teraz... Kompleks Pinokia, mimo moich obaw, okazał się naprawdę wartą przeczytania lekturą; ciepłą, lekką, zabawną. Nawet trzyma w napięciu, czego zupełnie nie oczekiwałam. Przedstawiona opowieść jest tak życiowa, prawdziwa, że miałam wrażenie, iż ktoś napisał już wcześniej usłyszaną przeze mnie historię. Bohaterki wydały mi się bardzo bliskie, pewnie dlatego, że przypominają mi moje przyjaciółki. Albo się myliłam, i książki dla nastolatek są wyjątkowo trafne dla takiej osoby jak ja. W zasadzie coś w tym jest, przecież czytając o perypetiach postaci, które przypominają nas samych -odbiorców- powieść staje się bardziej interesująca. Pewnie jeszcze bardziej działa to na młodzież! Cóż, uważam, że książka ma to właściwe przesłanie, choć może robić mylne wrażenie. Po zapoznaniu się z fabułą, czytelnik dowiaduje się dokładnie, co chciała przekazać autorka. Dobrze, że to nie tylko zabawna, nic nie wnosząca opowieść, lecz coś,
co nastoletnie dziewczyny ( i nie tylko, jak twierdzi Sunday Express ) mogą obrać za przykład i radę na przyszłość. Polecam! :) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witaj Drogi Czytelniku! ♥
Dziękuję, że poświęciłeś swój czas na przeczytanie tego posta. Prawdopodobnie zaraz go skomentujesz - napisz w takim razie swoją własną, szczerą opinię. :) Pamiętaj, że każdy jeden komentarz to dla mnie doskonała wskazówka i motywacja. Możesz zostawić również link do swojego bloga, zawsze chętnie do Ciebie zajrzę. ^^
Dziękuję, że jesteś,
Autorka